Support för Saturnus och Classic

Vi ska hjälpa dig !

Vår erfarenhet är att det snabbaste sättet för en effektiv support för oss alla är att ni skickar ett mejl med beskrivning av problemet. Gärna ihop med bild och komplettera med exempelvis ärende nr, klient nr eller annat vi kan tänkas behöva.

Skriv ett mail till support@saturnusadvokatsystem.se så hamnar det direkt i vårt ärendesystem.

Som komplement finns längre ner på sidan våra vanligaste support ärenden beskrivna och lösningen. Utöver det har vi standardmanualer för olika moment i Saturnus som vi gärna skickar till er.

Här är en enkel kontroll att vår molntjänst är online.

Molntjänsten är online
pexels-photo-210647.jpeg
coffee-work-desk-mug-keyboard-162616.jpeg
pexels-telephone.jpg

Korta frågor och snabba svar

Det här är ingen avancerad FAQ - bara en enkel och lättanvänd uppdelning över några vanligt förekommande supportäenden.

Tidsredovisning

Ärende finns men jag kan inte redovisa tid
  • Kontrollera status på ärendet så det är "Pågående"
  • Kontrollera start och slutdatum på ärendet

Meddelande som säger "du har inga aktiviteter prissatta i ärendet"
  • Det finns inga aktiviteter på ärendet
  • Du finns inte med i prislistan som finns på detta ärende.

Börja med att se på punkt 1 under fliken aktiviteter på ärendet, är det korrekt så gå vidare.

Det vanligaste är punkt 2. Dvs. att det på detta ärende finns en prislista där du som medarbetare inte finns med. Vanligt när det börjar nya jurister på byrån.

Se på ärendet vilken prislista som används och lägg till rätt förutsättningar under kugghjul och därefter ärende/prislistor tid.

Tips !

Har man "alla/alla" med ett standardpris i alla prislistor så undviker ni detta

Grundregister

Klienter får inte rätt standardvärden

Det troliga är att ni skapar nya klienter utan att använda klientmall. Exempelvis "Inhemsk klient" som ger rätt värden för bokföring och fakturering.

Uppgifter saknas - Kan inte skapa fakturaunderlag - Typ av klient saknas

En vanlig fråga är varför det inte går att skapa fakturaunderlag. Ofta är meddelandet ifrån Saturnus att kundfordringskonto, eller typ av klient saknas.

Se bifogad PDF för text och bild hur ni löser det

Fakturering

Fördela belopp

2 vanliga frågor:

Hur gör jag för att ange ett belopp för alla medarbetare som jobbat i detta ärende ?

Hur gör jag om jag bara vill ha ett belopp på fakturan som inte är summan av transaktionerna, även om det bara är en medarbetare som arbetat ?

Se bifogad PDF för detaljer

Ändra fakturadatum

På fakturaunderlaget kan man sätta ett fakturadatum. Anges det inte där så blir det per automatik det datum när du godkänner och skickar fakturaunderlaget.

I samband med utskrift av fakturor. Som sker via Hantera fakturor så kan man markera en eller flera fakturor och via knappen hantera ange ett annat fakturadatum.

Ekonomi

Inbetalningar klient

Även om man inte använder hela Saturnus redovisning ser vi att många kunder kopplar på funktionen för att registrera inbetalningar

En vanlig fråga är hur gör jag en delbetalning ? Se bifogad PDF för svar.

Tips !

I nya versionen av Saturnus kan ni läsa in en fil ifrån banken som sköter detta med automatik

Allmänt

Hur ändrar jag de kolumner som visas i ex ärendeanalys ?
Hur kan jag jobba med flera fönster öppna samtidigt ?

Se bifogad PDF

Fjärrlösningar från TeamViewer.
Anslut till fjärrdatorer, ge fjärrstöd och samarbeta online.


Ladda ner version som passar ditt operativsystem.

Behöver du ytterligare hjälp?

Öppettider
Måndag till fredag:
9:00 – 16:00.
Lunch 12:00 - 13:00.

Dag före helgdag:
9:00 – 13:00.

E-post:
support@saturnusadvokatsystem.se

Telefon:
08-641 87 70

Driftstatus, se status högre upp på denna sida

Telefonsupport är bra, men telefonsupport och delad skärmbild är ännu bättre
Så kan fördelen med support & utbildningsverktyget TeamViewer sammanfattas. Så här går det till

1. Mejla Saturnus support och berätta om ditt ärende. Vi ser på det och återkommer
2. Därefter när vi kontaktar er så klicka på funktionen nedan och ladda ner TeamViewer.
3. Öppna programmet, så får du ett ID-nummer.
4. Ange ID-numret för oss. (Vi ser bara information på din dator om du tillåter det.)
5. Nu ser vi samma skärmbild som du gör, vilket gör att du får hjälp ännu snabbare.
6. När sessionen är avslutad försvinner den delade skärmbilden.